In het definitief ontwerp is te zien hoe de armaturen er uit zien en waar ze geplaatst zijn. Het begint met de lichtvisie op pagina 50 en het lichtplan op pagina 52. Op het lichtplan staan codes waarvan elke code voor een andere armatuur staat. In de legenda staat welke code bij de armatuur hoort.
Bij de entree heb ik gekozen voor verlichting van Freund. Ik heb gekozen voor de Ringlicht in de ontvangsthal, omdat deze rondom licht geven en bekleed zijn met mos. Dit is de eerste hint naar de kas op de verdieping en de beplanting in het café. Ik heb de armaturen zo geplaatst, zodat ze over de verkeers-zones schijnen. Boven de balie hangt de Moslamp van Freund. Deze armaturen zijn volledig bekleed met mos.
Verder heb ik in de ontvangsthal een compositie gemaakt van de Eclispe van Ateljé Lyktan. Deze hangt bij de trap en lift. Ik heb hier voor gekozen, omdat ik een eyecatcher bij de trap wilde hebben. Door een compleet andere armatuurvorm en -uitstraling te kiezen, valt deze op.
In de winkel heb ik boven de balie de Paragon van Ateljé Lyktan opgehangen. Hierdoor wordt de balie goed verlicht en komt er meer sfeer in de ruimte. Boven de groenten koeling heb ik de Moslamp van Freund opgehangen. Dit heb ik weer gedaan, met het knipoog naar de kas.
In het café hangen er verschillende armaturen. Ik heb gekozen voor de Paragon van Ateljé Lyktan boven de eettafels en voor de Moslamp van Freund boven de bar. Verder heb ik bij de opening van de bar eenzelfde soort compositie opgehangen van de Eclipse van Ateljé Lyktan.
In de feestzaal heb ik gekozen om led-verlichting aan te brengen die in verschillende kleuren kan schijnen. Deze worden bovenop de oude schuurbalken gemonteerd, zodat het plafond verlicht wordt en het licht weerkaatst. Boven de bar hangt de Paragon van Ateljé Lyktan. Ik heb gekozen om niet weer de moslamp boven de bar te hangen, omdat het plafond in de feestzaal lager is dan in het café.
In de kas heb ik op de kozijnen van het dak ledstrips bevestigd. Deze dienen ter oriëntatie verlichting wanneer dat nodig is. Door al het glas, zal er veel daglicht zijn en is er amper kunstverlichting nodig. Het glas is slim glas, dit houdt in dat het glas reageert om het zonlicht. Het kan mat worden waardoor licht binnen komt, maar er niet doorheen kijken.
Ten slotte gebruik ik nog spots van Erco. Ik gebruik vier soorten, omdat ik verschillende lichtsterktes nodig heb. Ik gebruik de Gimbal inbouwbreedstraler in de winkel, het magazijn en de sanitaire ruimtes. De Compact downlight voor de verkeerszones op de begane grond en in de ontvangsthal. In de keuken heb ik de Atrium dubbelfocus downlight en op de verdieping de Eclipse breedstraler met Intrack-adapter boven de verkeerszones. De spots dienen ter oriëntatie verlichting, vooral wanneer er te weinig licht komt van de sfeerverlichting.
Bij de trappen heb ik wandarmaturen aangebracht. Deze zijn van Nostalux en draagt de naam Segment Medium zwart. Dit zijn simpele moderne wandarmaturen van aluminium en kunnen zowel binnen als buiten gebruikt worden.
Ik heb gekozen om alle verlichting tussen de 3000K en 3500K te nemen. Ik wilde warm licht gebruiken, zodat de ruimtes ook warm ervaren worden. Wanneer ik de CRI waardes kon bepalen, heb ik ook voor de hogere kant gekozen (minimaal 80 of hoger). De IP waarden waren voor mijn ontwerp niet erg belangrijk, daarom zijn de meeste ook onbekend.